Färjestadens GoIF logo
Färjestadens GoIF
Fotboll

Inför verksamhetsplanering och budgetarbete
2022-10-07 22:53

 

Vi kommer behöva svar från alla lagen på frågorna nedan (kommer även skicka ut info via sportadmin- ni ansvarar för att säkerställa att den når rätt personer i ert lag) 

 

Ni kommer få länk till var/hur information ska samlas in, men förbered er tillsammans i lagteamet redan nu! 

 

FÖRENINGSÖVERGRIPANDE

  • behov av träningsbollar/matchbollar, bollväskor, träningsmateriel mm
  • behov av utb.material domare, domarkläder och utrustning 

ÖNKEMÅL

  • finns det investeringsbehov i våra anläggningar ni vill lyfta - finns det andra föreningsutvecklingsinsatser ni vill lyfta som kan 
  • utveckla verksamheten och föreningen 
  • bredda, nya insatser (gå-fotboll, pysselkvällar??) 
  • utveckla aktiva (spelare, ledare, tränare, domare, matchvärdar?)
  • nya möjliga intäkter

Alla ledare:

TRÄNINGSKOSTNADER

  • totalt antal träningstillfällen i hall vt 2023 & ht 2023 (hyreskostnad)
  • totalt antal träningstillfällen konstgräs (hela 2023) (hyreskostnad

FÖRENINGSBETALDA CUPER

  • 7-10åringar: (f och P 13-16) antal spelare och ledare som ska delta på Hotell Skansen Färjecupen 2023
  • 11åringar: (p och f 12) antal spelare och ledare som ska delta på ICA Öland
  • 12åringar (p och f 11) antal antal spelare och ledare som ska delta på Bullerby
  • 15-åringar (p och f 08) antal spelare och ledare som ska delta på Gothia

UTRUSTNING

  • behov av ny väska till matchställ 
  • behov av målvaktshandskarna (1 par/per anmält serielag)
  •  behov av byte/ny: sjukvårdsväska (1 per anmält serielag) beroende på ålder (skaderisk, omfatttning skada) ska laget ha olika väskor
  • lag som spelar 3-3 och 5-5 (liten väska/necessär, basutbud)
  • lag som spelar 7-7 (medium/toppöppnad)
  • lag som spelar 9-9, 11-11 (stor fullt utrustad)
  • ANDRA ÖNSKEMÅL?

OBS ALLA MÅSTE lämna in all lånad utrustning (väskor, matchställ, handskar) väl uppmärksamhet,

vikt och sorterat i Jan/feb för genomgång. 

 

LEDAR-, TRÄNARUTBILDNING 

  • antal personer i ert lag som saknar barnledarutbildningen och måste gå 2023 (obligatorisk för att få bli ledare)
  • antal personer i ert lag som avser att vidareutveckla sig till tränare 2023 (obligatorisk för att bli tränare)
  • antal personer i ert lag som vill få ytterligare ledar/tränarutbildning- ange vad

LEDARKLÄDER

  • antal ledare som gått barnledarutbildningen men som saknar t-shorts och shorts
  • antal tränare som gått diplom c men som saknar ziptröja, långa träningsbyxor

Om du som ledare/tränare avslutar ditt uppdrag efter säsongen ska ALLA ledar-/tränarkläder lämnas till kansliet (tvättade, vikta i uppmärkt påse). Information om att du avslutar ditt uppdrag mailas Filip och Christel. 


SERIESPEL
• önskemål om antal anmälda serier per åldersgrupp


TRÄNINGSMATCH 
- förväntat antal träningsmatcher i hall eller på konstgräs (hall/planhyra)
Domare till träningsmatcher ska i första hand betalas via lagkassor om inget annat överenskommet med styrelsen i förväg. 


ÖNSKAT STÖD AV RF-SISU OCH FGOIF övrigt
Önskar ni äska stöd/medel för 
- spelarträff/mys (uppstart, avslut, annat)
- ledarutveckling (inom laget eller med andra i FGOIF, eller andra föreningarsledare med barn i samma ålder)
- spelar/lagutveckling
- målvaktscoachning
?? 


Annat?? 

Vi hörs snart 👍🏻

Våra sponsorer